kesesatan




aku terduduk ketandusan. memandang rumput2 yg mula menguning. ta ckop air kot.

" kenapa ni.? "



datang dua fairy godbrother memakai baju cinderella. pinjam, katanya baju mereka masih dalam washing machine. aku tenung muka mereka. kemudian aku pandang tangan aku yg dah mula berubah jadi abu. tp aku ta takut. otak aku kosong sekosong semesta. mereka bertanya lagi. aku hanya wat dunno. aku beri mereka 20sen buat bli gula gula dan menghalau mereka pergi. mereka terbang pergi.

sekarang aku sendiri. aku renung kaki aku. ianya hitam. dan aku terus di situ. semakin lama aku rasa seperti ketiadaan. dan pabila aku lihat kebawah, aku sedar ak sudah tiada perut. aku pasrah. lebih baik begitu.

angin bayu datang membawa aku pergi. menerbangkan segala debu aku dan ghaib. kini dunia itu sepi. kehidupan lain datang dan " lebih baik tiada. " kemusnahan datang secara berhari hari.

pababila kesedaran itu muncul, semuanya telah terlambat. dunia yg tidak berpenghuni itu sudah bersawang. dan labah labah membunuh sesiapa sahaja yg datang. dan dunia itu kian sepi. matahari pun melarikan diri. dan dunia itu gelap sekarang. yg tinggal hanya lah sekeping kertas berbau strawbery.


" apa nak jadi dengan kau nie.? dah nk exam masih lagi tak nak belajar. "
" study ta boleh masuk lah mak. bukan org ( all da grandma story ). "




2 comments:

  1. iqa ada contest untuk iqa..cun lukisan uh.. :)
    http://kimieslot.blogspot.com/2010/08/contest-lagu-raya-favorite-saya.html

    ReplyDelete
  2. THENX =)
    haha dah tgok..
    pas ni wat la drawing pleng cun..
    confom msuk r..

    ReplyDelete