y so serious.? ; bila kau tua nanti,

" belikan sy ini. ya atuk.? "
 
" ambillah. "


semua orang pasti punya atuk bukan.? biar aku bercerita pasal atuk lan. atuk lan baik. salalu amik aku balik sekolah tadika. belikan sarapan untuk aku pagi-pagi. dan  yg best nya tak de sesapa berani kacau aku sbb aku cucu atuk lan.


bila aku minta apa-apa, atuk lan mesti akan belikan. hari tu atuk lan cakap " entah nanti atuk dah tua yun syg atuk lagi ke tak. tah-tah nanti atuk minta belikan nangka yun kata , ah atuk ni menyusahkan la." *gelak-gelak.


apa atuk lan kata betul. mcm mana bila dia dah tua nanti.? bila dah tak larat nak bwk aku jln-jln lagi. bila dah terbaring je tak boleh gerak. katil la semua nya. sanggupkah aku nak jaga.? nak bg perhatian.? atau aku akan jadi mcm yg atuk lan ckpkan tu.?


ini baru atuk lan. atuk lan ada 10 org anak. mesti ada yg akan jaga nanti. mcm mana pulak ayah ngan ibu.? ayah ibu cuma ada aku. sanggup ke nak hadapi bila semua ini datang.?boleh ke nak jaga diorang.? aku cuma target nak bahagiakan diorang. bg diorang gembira. xpernah pulak terpikir nak jaga diorang nanti. mcm mana ya...



sumone said ini semua cuma ideologi. betulkah.? yg pasti semua ini akan datang kan. sanggup kah.? yg pasti aku belum bersedia. tiada siapa bersedia.




.

2 comments:

  1. Hello! Joging pagi-pagi kat sini tadi!
    Best jugak sampai berpeluh-peluh sebab blog ni lawa sangat!
    And ape lagi terus polo anda!
    Happy blogging!
    And happy new year 2011! :)

    Psst! : Bloggis Comel Buat Perkara Tak Patut Jangan Tiru!

    ReplyDelete
  2. haha... happy blogging n new years too.!

    ReplyDelete