setapak kerja diberi , seladang masa kami bazir.


BBBBAAAMMMM.!!!!

sedebuk bungkusan meng hempap kepala ku. pening sebentar. bungkusan itu di pandang lama. tangan yg menghulur kian ter agak agak. takut juga sekira nya ada benda haram bakal merobek kertas bungkusan dan menggesa untuk keluar. selama sejam setengah ianya ter paku di situ, aku mengambil keputusan untuk mem buka nya secara slow move. tidak aku hirau kan hati nya yg melonjak lonjak mengasak aku supaya cepat. dan pabila ter burai nya isi bungkusan itu, satu bebanan menggigit aku hingga berdarah. aku cuba untuk lari tapi kaki ku di ikat ketat. dan aku ter duduk mati di himpit masa. kosong dan buntu mencari jalan untuk lari.

jalan jalan yang aku lalui di kaburi kejaran yg aku kendong. panggilan mersik dari darat atau langit tidak dapat aku hirau kan. kaki berlari laju seperti memakai kasut roda. jam berputar laju sebb pari pari waktu pergi africa tengok bola. meninggal kan aku ter lompat lompat menangkap waktu yg kian berkeliaran. segala kelalaian aku terajang sejauh yg mungkin. aku kirimkan ubat tahan sakit dan bandage kepada nya. ia kembali tersenyum.

dan kemudian aku terhenti. termangu mangu kemudian menangis. aku pandang sekekliling. di mana aku. sunyi sepi tiada bunyi kerana katak puru sakit tekak. lalu dengan berani nya aku terjun dr puncak gunung. mendarat huru hara ke dalam cadbury. di sini aku bahagia. terima kasih kit kat. terima kasih kinder bueno. terima kasih susu. bantuan kalian sangat di hargai. namun perjuangan aku belum berakhir. segalanya harus berakhir sebelum due. atau kepala ku terbang tidak terdarat. gegel aku memikir nya.



[ harap bersabar puan jam. projek addmath pasti ku hantar jua. ]

ps : balasan sbb wat kje last minit.

2 comments: